Trött på vänsterns statsmonopol på feminismen? Illamående av högerns "kvinna-stanna-hemma-vid-spisen-politik"? Uppgiven över borgerlighetens oförmåga att se könsrollsstrukturer? Feminist, liberal och radikal? Då är Felira någonting för dig.

måndag, oktober 23, 2006

Feministbibliotek

Nu är min sida äntligen klar! Tack vare min snälla bror, Nils Lager, som har layoutat och fixat till min sida har ett långt projekt äntligen nått reslutat. Surfa in på www.feministbiblioteket.se och leta dig runt bland olika böcker. Syftet är att man ska kunna hitta böcker om feminism, kvinnor och kvinnohistoria på en enda sida. Detta skla vara en guide till feministisk litteratur, men också en guide till böcker med starka kvinnor i centrum.

Läs recensionerna och bli sugen på att läsa mer!

3 Comments:

Blogger fatima said...

WOOAW! Vilken supersnygg hemsida, och så systematiskt planerad! Du är en superfeministbrud!!!

Jag ska tipsa alla mina vänner om din hemsida!

Jag hittar inte min favoritbok på hemsidan. (Kanske du ska installera en sökmotor...) I alla fall heter den "Feminism is for everybody" av författarinnan bell hooks (ja, det ska vara små bokstäver) Mejla mig om du vill ha en recension. Allt gott /Fatima

måndag, oktober 23, 2006 4:21:00 em

 
Anonymous Anonym said...

Hej Hanna!!!

Säger samma sak som Fatima. Helt suverän!!

Självklart ska jag puffa för din sida.

måndag, oktober 23, 2006 6:42:00 em

 
Blogger Hanna said...

Tack för tipset, Fatima! Den ska jag se till att läsa och recensera. Mer tips är mycket välkomna. Jag har ytterligare böcker som ligger på hög, så många som saknas kommer inom kort.

tisdag, oktober 24, 2006 9:17:00 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home