Trött på vänsterns statsmonopol på feminismen? Illamående av högerns "kvinna-stanna-hemma-vid-spisen-politik"? Uppgiven över borgerlighetens oförmåga att se könsrollsstrukturer? Feminist, liberal och radikal? Då är Felira någonting för dig.

onsdag, mars 08, 2006

Hurra!

Jag vill bara säga att jag är så glad att Karin Pilsäter kommit tillbaka till Folkpartiet efter time-outen.

Intervjun med Karin i dagens DN var så bra. Fäste mig speciellt för detta stycke:

Vad har du gjort sedan det hände?

Först var jag helt i chocktillstånd. Det första jag måste komma fram till var om jag kunde förlåta mig själv och om jag kan känna förtroende för mig själv. Först därefter kan jag nu be om att andra ska förlåta och ha förtroende för mig

Så kloka ord, Karin. Jag har jättestort förtroende för dig och är övertygad om att massor, massor, massor med människor likt mig känner likadant.

Att höra att Karin beslutat sig för att fortsätta med politiken var för mig en underbar nyhet. På Internationella kvinnodagen, dessutom. Hurra!

Välkommen tillbaka, Karin!

Länk: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=527203

2 Comments:

Blogger Norpan said...

Vilken lättnad att hon är tillbaka! Hon är en otroligt bra politiker och en självklar förbild. Cool kvinna!

onsdag, mars 08, 2006 6:58:00 em

 
Anonymous Anonym said...

Ja guuud vad bra, och en jävla tur för Pilsätran att hon inte var sosse för då hade hon varit överkörd av bulldozer och begravd i en husgrund om sådär en månad. Hääääärligt ! Skål för demokratin hörni liberaler !!! *smoooooch*

torsdag, mars 09, 2006 9:42:00 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home